söndag 20 oktober 2013

Tid

Min tid är räknad. Det är också din.

Förr hade jag svårt att hinna med livet. Det var arbete, familj, Shorinji Kempo, kompisar, hockey, gymnastik, huset, tv och datorn. Nu har jag hur mycket tid som helst att fundera. Prioritera.

Återstående tiden i mitt liv. Var lägger jag mitt fokus?

En hård fråga. Fylld med känslor. 

Hårda frågor kräver ärliga svar.

Svaret ger prioritering för resten av mitt liv.

Förr gav jag inte tid till min fru. Nu ger jag den tid vi behöver.

Förr gav jag inte tid med mina barn. Nu ger jag den tid vi behöver.

Förr gav jag inte tid med mina vänner. Nu ger jag den tid vi behöver.

Det är min prioritering av den tid jag har.

Dygnet har 24 timmar. 1440 minuter. 86400 sekunder. Varje sekund ger livet dig valmöjligheter. Att fatta beslut.

Det ger dig riktning. Börja gå och din väg i livet börjar ta form.

Vad du än väljer ligger ansvaret på dig. Allt annat är bara brus. Undanflykter.

Lev ditt liv med en tydlig avsikt.


Prioritera din tid och du kommer att göra skillnad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar