torsdag 3 oktober 2013

Villighet

De senaste månaderna har gått i förändringens tecken. Jag har gått från ett liv till ett helt annat. Från att älta till att acceptera. Tidigare kontrollerade jag allt. Nu försöker jag låta verkligheten vara som den är. Sakta men säkert har jag börjat förstå att min ovilja mot förändring måste övergå till total villighet att ändra mig själv. Annars går jag under.

Jag har tvingats växla in på ett annat livsspår. Slutstationen är oviss och det saknas tidtabell. Men jag har valt att åka med. Villig att acceptera verkligheten. Möta vad än som kommer. Förändras med förändringen. 

Det innebär inte att jag kastar in handuken.

Det betyder att jag är villig att skära bort det jag inte behöver. Kasta dödvikt överbord.
Det som stjäl energi. Det som hejdar energi från att nå mig. Mitt pansar.
Då kommer jag kunna färdas vaket. Förflytta mig fort. Lätt.
Bli det perfekta vapnet för den uppgift som för tillfället ligger framför mig.  

De människorna som jag tränat med de senaste månaderna ger jag min totala uppskattning och respekt. Inte bara för att ni hjälpt mig i Japan, Sverige och Visby. Utan för er villighet att vara där ni är. Er insikt som gjort att ni valt den här vägen. Strävat efter den. Krigat. De har gjort att ni är skickliga, drivande och mycket inspirerande. 

Shorinji Kempo är ett hantverk. Svårt att erövra. Tar tid att återta.

Väl medveten om hela situationen är jag villig att ta följderna av mina handlingar.
Förlåta mig själv vid motgångar. Vara ödmjuk när jag skördar mina framsteg.
Villig att anpassa mig när förändringen kommer.

Härifrån färdas jag lätt. Utan last. Avspänd.

Villig att kämpa för att återta det som är mitt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar