söndag 23 mars 2014

Styrketräning 3

Hemma igen. Hjärnan är svullen och jag går lite knackigt.

Nu tillbaka verkligheten och ämnet styrketräning.

Utifrån mina tidigare inlägg Styrketräning 1 och Styrketräning 2 har du  fått en helhetsbild av hur du kan använda tyngdlyftningens fördelar i din styrketräning.

Om du nu vill göra ett träningsprogram för dig själv eller andra har jag ett förslag.
Gör en snabbanalys vad du behöver i styrkeväg. Spelar du ishockey, tränar Shorinji Kempo eller gymnastik har dessa olika idrotter helt olika krav på styrka. Men alla kan använda tyngdlyftningen grunder i sin styrketräning. Men på olika sätt. Och med olika verktyg.

Nedan ger jag ett förslag på grundupplägg av övningar för att göra dig till en stark, rörlig, explosiv och stabil ishockeyspelare.


Här ger jag dig lite länkar till ovanstående övningar.


Lycka till!

1 kommentar:

  1. Tack Johan. Då blir det mer träning!!
    Markus Sthlm Södra

    SvaraRadera